مورچه شکستنی است ؟

مورچه شکستنی است ؟

اعجاز در واژه لَا یَحْطِمَنَّکُمْ

 

چند سال پیش عده ای از دانشمندان بی دین گردآمدند تا اشتباهی را در قرآن کریم جستجو نموده و بیابند، و نادرستی دین اسلام را اثبات نمایند. آن ها به کند وکاو و مطالعه ی آیات قرآن کریم پرداختند. تا آنکه به آیه شریفه ی فوق رسیدند که در آن واژه ی ” یَحطِمَنَّکُم ” به کار برده شده بود.بی درنگ شاد و سرمست شدند که چیزی در آن یافتند که به ضرر این دین است. گفتند:
واژه ی ” یَحطِمَنَّکُم ” (شما را درهم شکنند) از “تحطیم” شکستن، ویران کردن آمده است.
چگونه مورچه ویران شده و درهم می شکند، حال آنکه از ماده ی قابل درهم شکستن و خرد شدن ساخته نشده است! بنابراین این واژه در این آیه درست بکار برده نشده است!
آن ها شروع به منتشر ساختن نتیجه ی کنکاش خود نموده و آن را بزرگنمایی کردند.اما حتی پاسخ ساده ای را هم از زبان مسلمانان نشنیدند…چند سال از اکتشاف آن ها گذشت.

دانشمندی استرالیایی تحقیقات طولانی و زیادی را روی این مخلوق ضعیف انجام داد. تا جایی که چیزهایی را دریافت که کسی توقعش را نداشت. او پی برد که ساختار بدن مورچه ها دارای مقدار قابل توجهی از ماده ی شیشه است.یعنی حدود ۷۵% از غشای خارجی بدن مورچه ها را شیشه تشکیل می دهد.
بنابراین واژه ی مذکور در جای درست خود به کار برده شده بود. به دنبال این اکتشاف، دانشمند استرالیایی مسلمان شدن خود را آشکار ساخت…

دیگر دانشمندان به تازگی کشف کردند که بدن مورچه با اسکلت استخوانی سختی پوشیده شده که بدن ضعیفش را از هرگونه آسیبی محافظت می کند. ولی این پوشش استخوانی در حین قراردادن آن زیر فشار به راحتی خردشده و مانند یک تکه شیشه می شکند.حقیقت خرد شدن و له شدن مورچه را که در حال حاضر کشف شده، قبل از ۱۴ قرن قرآن کریم آن را از زبان یک مورچه برای ما نقل کرد.

“سبحان الله العزیز الحکیم !”

آیا او خبر ندارد از آنچه آفریده، حال آنکه او مهربان و بسیار آگاه است .




:: موضوعات مرتبط: عارفانه , معجزات قرآن کریم , ,
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : حسنا شکیبا
تاریخ : پنج شنبه 9 مرداد 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: